De campus

12 februari 2023 - Alicante, Spanje

Ter voorbereiding van de stage hebben wij afgelopen week een campus gehad. Hier hadden we 4 dagen intensieve trainingen. We hebben per dag 4 uur Spaanse les gehad en 4 uur skills ( verpleegtechnische handelingen).

We zaten met alle meiden van Zuid in 1 huisje. Toen we aankwamen hebben we geluncht en daarna hebben we les gehad van een oud trainster van FC Twente. Zij gaf ons les over persoonlijke doelen en hoe we ons het beste kunnen ontwikkelen. S'avonds hadden we nog een BBQ en een feestje.

De eerste hele dag begonnen we met 4 uur skills. Hierbij hebben we intramusculair, subcutaan geprikt en mochten we bloedprikken. Hier hebben we op elkaar geoefend. Er werd verteld hoe het gaat in Spanje en hebben we de andere materialen leren kennen. In Spanje heb je hele andere materialen dan in Nederland, daardoor is het erg wennen. Ook hebben we geluncht. De eigenaar van de organisatie heeft bijna elke dag gekookt. Dit keer was het pasta. Daarna hebben we 4 uur Spaans gehad. Hierbij vooral de basis. Wel heb ik die dagen gemerkt dat als je er al 4 uur op hebt zitten, dat je de laatste 4 uur niet zoveel concentratie meer hebt. Als laatste hebben we nog wat spelletjes gedaan en hebben we met zijn allen pizza besteld. Na zo een dag ben je best moe dus zijn we op tijd naar bed gegaan.

De tweede dag zijn we gestart met 4 uur Spaans. We hebben onder andere de lichaamsdelen leren kennen. Daarna hebben we weer geluncht en dit keer was het paella. Daarna hadden we weer 4 uur skills. We hebben bij elkaar een neus- maag sonde ingebracht en we hebben leren hechten. Bij mij hebben ze 4 keer geprobeerd om een sonde in te brengen maar het lukte niet. Mijn neus was te nauw waardoor de sonde er niet doorheen past. Ik heb hem wel bij Gerda mogen inbrengen en dat ging in 1x goed! Het hechten hebben we geoefend op een varkenspoot. Dat eten ze in Spanje heel veel. Dat ging ook heel goed.

De derde dag begonnen we weer met Skills. Hier hebben we een infuus op elkaar aangelegd en hebben we gereanimeerd. Ook hebben we les gehad over verschillende wonden en hoe te verzorgen. Ook het infuus ging in 1x goed. Daarna hebben we weer geluncht en hebben we een '' prutje'' gegeten. Daarna hebben we nog weer Spaans gehad. Dat was de laatste les van de campus. Daarna hebben we een diploma uitreiking gehad van de campus. Later zijn we met de hele groep met de metro naar een Nederlandse kroeg  geweest en hebben we een drankje gedaan en pizza gegeten.

De laatste ochtend was het ontbijten en spullen pakken. Daarna zijn we door de taxi opgehaald. We zijn in Pilar afgezet waardoor we meteen naar de fietsen winkel konden om een fiets te kopen.
Elke ochtend stond en een ontbijtje klaar die wij de avond van te voren hebben uitgezocht. De dagen duurden van 9 tot 21 uur. Het waren lange maar leerzame dagen.

Morgen hebben we onze eerste stage dag. Ik ben heel benieuwd!

(Ik zal even een paar mooie foto's en video's erbij zetten.)

a0f22d7d-d6ac-4060-88f1-19b24d38ba57e4fa0645-8639-4ede-bccd-4501672a54d16e378221-5fcd-4c26-a2f3-019aa69f3a1453b374cd-29d4-4100-980b-f41a38901427IMG-6037IMG-6020IMG-6018

1. Erna Smit:
    13 februari 2023
    Wauw wat hebben jullie al veel aan verpleegtechnische handelingen geleerd. Inderdaad net iets andere materialen dan in Nederland. Esmee Veldkamp naast jou op de foto Lisanne. Werkt haar moeder Ellen ook bij Azora? Heel veel succes met het werken in het verpleeghuis vanaf vandaag. Groetjes🙋‍♀️