bijna einde stage

10 juni 2023 - Pilar de la Horadada, Spanje

JAAAAA! ik heb mijn examens gehaald met een 6 en een 8!!!

Het viel heel erg mee en we hadden een lieve examinator. Het was gewoon een gesprek voeren en alle punten opnoemen.

Ook hebben we alvast een eindgesprek gehad. Ook deze was positief. Ik heb officieel mijn stage gehaald. Alle feedback was positief. De mensen zijn positief over ons en de collega's ook. We wisten als wel dat het goed ging, maar de bevestiging is altijd fijn.

Wel hebben we nog even wat meegemaakt....

Twee dagen geleden was ik op stage en toen kwam een man terug van het ziekenhuis. Die man heeft een trachea canule. Die was eruit gevallen in de lift toen ze hem naar boven wouden brengen. Zonder die canule kan de man dus niet zo goed ademen. Ze hadden hem op bed gelegd. Die mensen zitten altijd helemaal vol met sputem. Soort slijm uit de longen. De man begon over te geven door de neus en het gat  waar de canule in zat en overal kwam sputem uit. De man die had het heel benauwd. De verpleegkundige begon met alles schoonmaken. Ik wachtte af want ik dacht, misschien heeft hij wel een plan. Hij deed niks. Toen zei ik van misschien moeten we er een nieuwe canule in doen zodat hij kan ademen. Toen zij hij ik ga bellen. Ik zei wie ga je bellen en hij zei ja 112. Ik zeg dat kan je toch zelf doen en toen zei hij dat hij niet wist hoe. Die man was best wel in ademsnood en het kon nog wel 20 min duren voordat de ambulance eraan kwam en dan had de man kunnen stikken. Gerda wist ook niet hoe dat moest. Toen zei ik van ik doe het wel. Anders stikte hij gewoon. Dus ik heb helemaal alleen die canulr ingebracht en gezorgd dat hij kon ademen. Dus eingelijk heb ik een soort van een leven gered. Toch wel even een momentje om trots op te zijn. Zo maak je de laatste weken nog wat mee.

Nou dit was weer even de update. Tot de volgende!!!

1. Erna Smit:
    11 juni 2023
    Jeetje Lisanne wat een ervaring. Wat goed dat je de canule hebt terug geplaatst. Wat een goede levensreddende handeling heb jij uitgevoerd. Super knap. Iets waar je heel trots op mag zijn. Laten ze van die 6 ook maar een 8 maken😉
    Ik ben ook super trots op jou.
    Nu lekker aftellen. Laatste week Spanje is in gegaan. Tot gauw🙋‍♀️😘