ontmoeting stage

8 februari 2023 - Pilar de la Horadada, Spanje

Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst op stage geweest. We moeten een half uur lopen naar stage , dus we moeten even een fiets kopen hier. Toen we aankwamen op stage moesten we even wachten op elkaar. Daarna gingen we een poort door en het was net alsof je in een ander soort wereldje kwam. Er staan hele hoge muren rondom het gebouw, dus je kan vanaf de buitenkant bijna niks zien.

Wij lopen stage in Casa Verde in Pilar de la Horadada. Toen we naar binnen liepen, zagen we al meteen bewoners. In Spanje is alles anders dus ook de verzorgingshuizen. Hier heb je geen aparte afdelingen, maar iedereen loopt door elkaar. Dit gaan van verstandelijk gehandicapt tot dementerenden tot psychiatrie. Dat is heel gek om te zien. Bijna iedereen zit in een rolstoel. Ze gaan gewoon hun eigen gang en gaan het hele gebouw rond.

Wij kregen uitleg over de stage en kregen te horen wanneer onze 1e stage dag was. Ik begin maandag 13 Februari aan mijn 1e stagedag. Hier heb je een maand avonddienst en een maand ochtenddienst. Dat wisselt elkaar af. Wij beginnen met de avonddienst. Onze diensten zijn van 15 uur tot 23 uur. Wij hebben 4 dagen stage en 2 dagen vrij en dan weer 4 dagen stage etc.

In Spanje zijn de coronamaatregelen nog wel streng, dus je moet bijv in het ov een mondkapje op. Dat moeten wij dus ook op stage. Als wij binnenkomen moeten wij onze temperatuur meten en dat moeten we dan opschrijven. Dit moeten we ook doen als we weer weggaan. En dit dus iedere dag.

Wij hebben kennis gemaakt met de directrice en die spreekt wel Engels. Niet iedereen van het personeel spreekt Engels dus het is nog even afwachten hoe dat gaat. Ze zeiden meteen dat ze heel blij waren met ons en dat ze het belangrijk vonden dat het goed met ons gaat. Wij kunnen altijd bij haar langskomen en aangeven als iets niet goed gaat.

Ik ben heel benieuwd naar mijn 1e stage dag!

Que tengas un buen día

casaverde Spanje

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erna Smit:
    8 februari 2023
    Nu nog lekker even een paar dagen vrij voordat jullie aan het werk moeten. Heel veel plezier en succes gewenst.